Інтеграція
Я пропоную Вам написати сюїту «Інтеграція!»
- Прийом «Новорічні долоньки»
Перед Вами лежать долоньки. Напишіть на них одне побажання з Новим роком. А зараз об’єднайте долоньки в ялиночку. Назвіть вашу ялиночку, враховуючи написані на ній побажання. Виконуючи цю вправу ви об’єдналися і діяли узгоджено як єдине ціле.
Інтеграція – це процес, в результаті якого розрізнені частини, що мають деякі подібні риси, об’єднуються в єдине ціле.
- Прийом «Ритмічний стаканчик»
У Вас на столах стоять стаканчики. Візьміть по одному стаканчику, переверніть його та поставте перед собою. А зараз повторюємо рухи разом зі мною. (передаємо стаканчик по колу, поки він не повернеться до власника).
При написанні другої частини сюїти ми задіяли дотик, зір, слух. Важливу роль у розвитку дитини відіграє здатність об’єднувати та аналізувати інформацію, що надійшла через кілька каналів сприймання, тобто так звана сенсорна інтеграція.
Сенсорна інтеграція – процес, під час якого нервова система людини отримує інформацію від рецепторів всіх аналізаторів (дотик, вестибулярний апарат, відчуття тіла, зір, слух), організовує та інтерпретує їх, аби потім використати для цілеспрямованої діяльності.
- Арт технологія «Графічна музика»
І остання частина нашої сюїти – «Взаємопроникнення»
Візьміть, будь ласка, лист паперу та олівець. Заплющуємо очі, слухаючи музику ведіть олівець в такт звучання мелодії. (Виконуємо вправу)
Відкриваємо очі. Подивіться на графічний малюнок, який кожен з Вас написав. Знайдіть один образ на ньому, виділить його олівцем іншого кольору та розфарбуйте. Складіть у групі віршик, казку або оповідання із 4-5 речень, з використанням ваших образів.
(Виступ груп)
Міжпредметна або синтезована інтеграція об’єднує знання різних наук для розкриття певного питання. На перехресті цих підходів можуть з’являтися цікаві результати: народження нових спеціальних курсів; оновлення змісту всередині одного або декількох суміжних предметів; поява блоків уроків, які об’єднують матеріал одного або ряду предметів зі збереженням їх незалежного існування.
Інтеграційні процеси в освіті тривають, і вони різноманітні, але мета їх одна – розвинена, креативна, соціалізована особистість, здібна до творчого пошуку.