2 клас. Музика малює портрет.
Хід уроку
- Музичне вітання.
.
Знову день почався, діти,
Ви зібрались на урок
Тож пора нам поспішати,
Кличе в подорож дзвінок. (Подзвонити дзвіночком)
Ану ж на мене подивіться
І веселенько посміхніться!
З вашими чарівними посмішками, з гарним настроєм ми потрапимо у дуже цікаву країну — «Музика «.
Музика — ценайвиразнішамова.
Мова, щоможе без жодного слова
Людям про радість і сумрозказати,
Вміє картину без фарбмалювати.
Тема нашого уроку: «Музика малює портрет». (Записано на дошці)
Тож рушаймо у музичну подорож.
Звучить музика казкова, на дошці учитель відкриває 3 жанри музики.
— Нас зустрічають знайомі 3 кити. Діти, ви впізнали їх? Як їх звуть?
— Пісня, Танець, Марш.
— Наші кити грайливі, вони пропонують нам гру: «Сонечко. Хмарка».
— Яку музику ви зараз почуєте: Яскраву, сонячну, або жалобну, ніжну, похмуру?
Слухання укр.нар. пісні «Дударик»
— Які інтонації ви почули? (Діти показують картку з хмаркою)
— Молодці. Жалісні інтонації. Ними виражається смуток за людиною, котрої вже нема, але яка залишила про себе добру згадку.
— Ми з вами прослухали українську народну пісню «Дударик» у хоровій обробці українського композитора Миколи Леонтовича. (Портрет на дошку)
— Дударик – це людина яка грає на дуді. ( Показати інструмент)Маленький хлопчик згадує свого дідуся, якого він дуже любив і сумує за ним та його грою на дуді.
— Зараз ми з вами розучимо пісню «Дударик» і поміркуємо: — які риси дударика на вашу думку вдалося описати музикою?
Розучування пісні.
- Гра «луна” при вивченні слів першого куплету пісні.
Робота над дикцією: вчитель промовляє текст голосно, а діти повторюють за ним, але тихо.
•Гра «луна” при вивченні мелоді їпісні.
•Виконання першого куплету пісні без супроводу, з акомпанементом.
— Які ж риси Дударика ви побачили? (Доброта, щирість)
— Молодці!
— А зараз ми з вами відпочинемо і вирушимо далі до країни Почуттів.
Музична хвилинка відпочинку
Слухання. Д.Кабалевський «Три подружки»
Музика передає різні настрої, почуття, думки і навіть вчинки.А чи може музика намалювати портрет людини так, як це робить художник?
Спочатку уявімо, що до класу зайшло три дівчинки, які є «подружками». Про це нам розповість музика Дмитра Кабалевського, (Портрет) в якій російський композитор музичною мовою описав характери трьох подруг і змалював їх портрети.
Уважно прослухайте п’єси і визначте характери дівчаток, дайте назви їх музичним характеристикам.
Аналіз прослуханого твору.
Музика намалювала нам портрети трьох подруг, а ви тепер спробуйте описати їх характер, поведінку, дії.
(Інтегрована технологія «Мікрофон»)
Діти по черзі передають мікрофон
-Одна подружка — радісна, грайлива, бадьора.
Друга подружка — смутна, сумна, плаксива.
-Третя — зла, хмура, похмура.
Учитель: — Дуже добре
— А як ви думаєте які рухи вони роблять у музиці?
Відповіді дітей
А давайте спробуємо придумати імена цим подружкам.
-Перша- Плаксій, друга- Резвушка, третя- Злюка.
Чому такі імена?
-Тому що характер музики говорить нам про це.
композитор показав нам трьох дівчинок за допомогою музичних інструментів.
Показ інструментів
— Резвушку- за допомогою флейти, Плаксія- за допомогою скрипки, , а Злюку- за допомогою труби.
-А чому композитор показав наших дівчинок саме за допомогою цих інструментів?
— Тому що фарбування звучання Скрипки, флейти, труби дуже підходить для дівчинок.
А зараз давайте спробуємо в міміці, позі й жестах зобразити трьох подружок. (Завдання по рядах).
— Скажіть, а яка дівчинка вам сподобалася більше?
— Я думаю, що в другому класі, звичайно ж, учаться тільки бадьорі й веселі діти.
Наша подорож до країни Музика дійшла кінця.
Підсумок уроку.
На сьогоднішньому уроці ми почули, як у своему творі Д.Кабалевський зобразив характери трьох подружок. Ще ми прослухали і вивчили українську народну пісню «Дударик» у хоровій обробці українського композитора Миколи Леонтовича.
Ви дуже гарно працювали на уроці. Молодці!
Наш урок завершено.
Музичне прощання.