Нормативна та навчальна-методична документація. 2 клас
МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО
2 клас
Нормативна та навчальна-методична документація
- Державний стандарт початкової загальної освіти. (Постанова Кабінету Міністрів Українивід 20 квітня 2011 р. № 462)
- Навчальна програма, затвердженаМОН України (наказ від 12.09.2011№ 1050): «Музичне мистецтво» авт. Л. А. Хлєбнікова, Дорогань Л. О., Івахно І. М., Кондратова Л. Г., Корнілова О. В., Лобова О. В., Міщенко Н. І.; «ВД «Освіта», 2012 р. (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН України від 05.08.2016 2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»).
Засоби навчання
- Музичне мистецтво : підручник для 2 кл. / Л. С. Аристова, В. В. Сергієнко. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 112 с. : іл.
Тематична структура програми «Музичнемистецтво»
35 год на рік (1 год на тиждень)
Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Тема 1. Типи музики — 8 годинУчень має уявлення про: основні типи музики;виражальні засоби пісні, танцю і маршу; відмінності в характері музики пісні, танцю і маршу; різновиди маршів, пісень і танців;розрізняє на слух:різновиди маршів, пісень і танців;
орієнтується у поняттях:композитор, виконавець, слухач, симфонічний оркестр; усвідомлює:роль композитора, виконавця, слухача у створенні, виконанні та сприйнятті музики; уміє: визначати настрій і характер музичних творів різних типів; виразно виконувати пісні; виражати характер і настрій музики в пластичних рухах; грати на елементарних музичних інструментах; створювати простий ритмічний супровід до пісень; Тема 2. Виражальне та зображальне в музиці – 8год. Учень має уявлення про: життя як джерело музичного мистецтва; виражальні та зображальні можливості музики; спільні та відмінні риси між мовою і музикою; розуміє: різницю між виражальними та зображальними можливостями музики; зміст музичних творів, які звучали у класі; уміє: визначати емоційний зміст музичних творів, висловлювати свої враження від них; виразно виконувати пісні; оцінювати спів власний та однокласників; виражати характер і настрій музики в пластичних рухах; Тема 3. Основні музичні жанри — 9 годин Учень має уявлення про:оперу, балет, симфонію, концерт, симфонічний оркестр; розуміє: визначення понять: п’єса, опера, балет, симфонія, концерт, ансамбль, оркестр, хор тощо; зміст музичних творів, які звучали у класі;роль музичної мови як виразника образного змісту твору; обґрунтовує: належність твору до певного жанру; вміє: визначати емоційний зміст музичних творів, висловлювати свої враження від них; висловлювати власне ставлення до музичних творів;виразно виконувати пісні, теми персонажів дитячих опер; оцінювати спів власний та однокласників; Тема 4. Мова музики – 10 годин Учень має уявлення про: особливості музичної мови, її елементи; роль та значення мелодії і супроводу в музичних творах; зв’язок між мелодією і характером музики; розуміє: роль і значення основних засобів музичної виразності: мелодії, супроводу, ритму, вміє: розрізняти окремі елементи музичної мови; виявляти пісенність, танцювальність, маршовість в інструментальних творах; оцінювати спів власний та однокласників; виразно виконувати пісні. |
Тематичний план
№ | Зміст теми | Кількість годин | ||||||||||||||||||
за програмою | за календарнимпланом | скорочено (за рахунок чого) | за фактом | |||||||||||||||||
І сем | ІІ сем | Рік | І сем | ІІ сем | Рік | І сем | ІІ сем | Рік | ||||||||||||
2А | 2Б | 2А | 2Б | 2А | 2Б | 2А | 2Б | 2А | 2Б | 2А | 2Б | 2А | 2Б | 2А | 2Б | 2А | 2Б | |||
1 | Типи музики | 8 | 8 | 8 | ||||||||||||||||
2 | Виражальне та зображальне в музиці | 8 | 6 | 7 | 2 ущ. | 1ущ. | ||||||||||||||
3 | Основні музичні жанри | 9 | 9 | 9 | ||||||||||||||||
4 | Мова музики | 10 | 8 | 9 | 2 ущ. | 1ущ. | ||||||||||||||
Усього годин | 35 | 14 | 15 | 17 | 18 | 31 | 33 | 4 ущ. | 2 ущ. |
2-А КЛАС
1-й семестрТема 1. Типимузики (8 годин) | |||||||||||||||
Урок № | Дата | Тема уроку | Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва | Виконання творів музичного мистецтва | Основні поняття | Завдання | |||||||||
1 | 04.09 | Жили-були тримузичні кити | Д. Кабалевський, «Три кити» ф-ноДиск№1 трек 1-3 | «Пісня про школу»сл. В. Вікторова,муз. Д. Кабалевського | Музика,пісня,танець,марш | Підручникс. 9 | |||||||||
2 | 11.09 | На гостинидо пісні | Л. Бетховен, «Бабак»
Диск№1 трек 4,5 |
«Пісня про школу»сл. В.Вікторова,муз. Д. Кабалевського,
по співка «Бім — бом» |
ПісняМелодія | Підручникс. 14 | |||||||||
3 | 18.09 | У королівстві співучих мелодій | Я. Степовий,
«Лугом іду» Диск№1 трек 6,7 |
«Пісня про школу»сл. В.Вікторова,муз. Д. Кабалевського | Пісня | Підручникс. 18 | |||||||||
4 | 25.09 | Запрошує танець | П. Чайковський, вальс з балету«Спляча красуня»;С. Рахманінов, «Італійська полька»
Диск№1 трек 8,9 |
«Ой заграйте, дударики», сл. В. Панченка,муз. А. Філіпенка поспівка «Ми співали» | ТанецьПолька | Підручникс. 22 | |||||||||
5 | 02.10 | Музика жартує | Д. Шостакович, «Вальс-жарт»;Д. Кабалевський, «Клоуны»Диск№1 трек 10, 11 | «Ой заграйте, дударики», сл. В. Панченка,муз. А. Філіпенка | ТанецьВальс | Підручникс. 26 | |||||||||
6 | 09.10 | Крокуємо разом… | Три варіанти маршу – переможний, прощання, зустрічний.Є. Адамцевич, «Запорізький марш»Диск№1 трек 12-15 | «Ой заграйте, дударики»,сл. В. Панченка,муз. А.Філіпенка, | Марш | Підручникс. 29, 31 | |||||||||
7 | 30.10 | Марші … для іграшок | П. Чайковський, «Марш дерев’яних солдатиків»;М. Блантер, «Футбольний марш»
Диск№1 трек 16,17 |
«Веселий музикант»сл. Т. Волгіної,муз. А. Філіпенка | Марш | Підручникс. 34 | |||||||||
8 | 06.11 | Пісня, танець імарш… зустрічаються | Б. Фільц, «Коломийка»;П. Чайковський, «Танець з кубками» з балету «Лебедине озеро»;Г. Татарченко, «Гей ви, козаченки»
Диск№1 трек 18-20 |
«Веселий музикант»сл. Т. Волгіної,муз. А. Філіпенка, | ПісняТанецьМарш | Підручникс. 38 | |||||||||
Тема 2. Виражальне та зображальне в музиці (8 годин) | |||||||||||||||
9(1) | 13.11 | У колімузичнихнастроїв | Л. Бетховен, «Весела. Сумна»Диск №2 трек 1 | Білоруська нар. пісня«Перепілонька» | Настрій музики | Підручникс. 43 | |||||||||
10(2) | 20.11 | Музика і рух | М. Глінка, «Попутна пісня», М. Римський-Корсаков,«Політ джмеля» з опери «Казка про царя Салтана» Диск №2 трек 2-4 | Білоруська нар. пісня«Перепілонька»,поспівка «Ми крокуємо вгору» | Темп, динаміка, інструментальна музика | Підручникс. 46-47 | |||||||||
11(3) | 27.11 | Створюємо музичніпортрети | Д. Кабалевський, «Три подружки»Диск №2 трек 5 | «Семеро гномів»сл. і музика А. Житкевича | Мелодія | Підручникс. 50 | |||||||||
12(2) | 04.12 | Як музикамалює картиниприроди? | Е. Гріг, «Ранок» із сюїти «Пер Гюнт»Диск №2 трек 6 | «Семеро гномів»сл. і музика А. Житкевича | Динаміка | Підручникс. 53 | |||||||||
13(5) | 11.12 | Який характер музики? | Ф. Черчил «Мелодія гномів»С. Прокофьев «Пташка і кицька»Диск №2 трек 7-9 | А. Мігай,«Зимонька-зима» | Темп, динаміка, ритм | Підручникс. 57 | |||||||||
14(6) | 14(6) | 18.12 | Святкуємо разом ізмузикою | Укр.нар. пісня «Ой сивая тая зозуленька» обр. М. Леонтовича
Диск №2 трек 10, 11 |
А. Мігай,«Зимонька-зима» | Вокальна музика,щедривка, колядка,обробка | Підручникс. 61 | ||||||||
15(7) | Перевір себе | Музична вікторина | А. Мігай, «Зимонька-зима»,«Семеро гномів»сл. і музика А. Житкевича, | Підручникс. 62 – 64 | |||||||||||
16(8) | Урок-концерт | ||||||||||||||
І семестр – Зар. | |||||||||||||||
2-й семестрТема 3. Основні музичні жанри (9 год.) | |||||||||||||||
17(1) | 15 | 15.01 | Подорож із піснею, танцем, маршем | Колядка «Ой коляда-колядниця»,щедрівка «Ой там за горою».Диск 3 Трек 1-3 | Поспівка «Коляд, коляд,колядниця»,«Щедрівка». | Музичні жанриНародні пісні | Підручникс. 69; | ||||||||
18(2) | 16 | 22.01 | У місті опер | М. Коваль, сцена з другої діїопери «Вовк і семеро козенят»Диск 3 Трек 4 | М. Коваль, хор «Цілий деньспіваєм, граєм» | Опера | Підручникс. 73; | ||||||||
19(3) | 17 | 29.01 | Чарівний світ опери | Ж. Бізе, марш Тореадора зопери «Кармен»;М. Коваль, Войовничий марш з опери «Вовк і семеро козенят»
Диск 3 Трек 5-7 |
М. Коваль, хор«Семеро козенят» | Опера | Підручникс. 76; | ||||||||
20(4) | 18 | 05.02 | У місті балетів | П. Чайковський,«Танець маленьких лебедів» із балету «Лебедине озеро»Диск 3 Трек 8,9 | М. Коваль, хор«Семеро козенят», «Цілий день співаєм, граєм» | Балет | Підручникс. 79; | ||||||||
21(5) | 19 | 12.02 | Пригоди на балетній сцені | С. Прокоф’єв, вальс із балету«Попелюшка»Диск 3 Трек 10-12 | «Ой весела дівчина Олена»сл. Н. Кукловської, муз. А. Філіпенка | Балет | Підручникс. 82; | ||||||||
22(6) | 20 | 19.02 | На концерті | І. Беркович, концерт дляф-но з оркестром № 2, ч.2 «Ой ти дівчина заручена»ч.3 (фінал), у. н. п. «Ой лопнув обруч» Диск 3 Трек 13-16 | «Ой весела дівчина Оленасл. Н. Кукловської,муз.А.Філіпенка, | Концерт | Підручникс. 85; | ||||||||
23(7) | 21 | 26.02 | Слухаємо симфонію | В. Моцарт. Симфонія №40 1ч., №6 ч.2 Диск 3 Трек 17,18 | «Пісня про матусю»сл. і муз. Ю. Михайленко | Симфонія | Підручникс. 88; | ||||||||
24(8) | 22 | 05.03 | Симфонічна історія | У.н.п.«Журавель»; П.Чайковський,Друга симфонія (4 ч., фрагмент)Диск 3 Трек 19,20 | У. н. п. «Журавель» | Симфонія | Підручникс. 90; | ||||||||
25(9) | 23 | 12.03 | Основні музичні жанри | Повторити та закріпитизнання, якіотрималипід час вивчення теми.Музична вікторина. | Підручникс. 66-90; | ||||||||||
Тема 4. Мова музики (10 год.) | |||||||||||||||
26(1) | 24 | 19.03 | Як зрозуміти мову музики? | Л. ван Бетховен, «Тема з варіаціями»Диск 4. Трек 1,2 | У. н. п. «А ми просо сіяли» | Музична мова | Підручникс. 94; | ||||||||
27(2) | 25 | 02.04 | У країні музики завжди лад | Л. ван Бетховен,«Весела. Сумна»;Р. Шуман, «Перша втрата»;К. Сен-Санс, «Королівський
марш Лева» Диск 4. Трек 3-5 |
Поспівка «Мінор-мажор»У. н. п. «А ми просо сіяли» | ЛадМажор і мінор | Підручникс. 97; | ||||||||
28(3) | 26 | 16.04 | На гостини до пана Темпу | П. Чайковський, «Кіт у чоботях іБіла кицька» з балету «Сплячакрасуня» Диск 4. Трек 6 | У. н. п. «Як діждемо літа» | Темп | Підручникс. 100; | ||||||||
29(4) | 27 | 23.04 | Динаміка україні музики | Д. Кабалевький, «Зайчик дратуєведмедика»;А. Рубінштейн, «Мелодія»
Диск 4. Трек 7,8 |
У. н. п. «Як діждемо літа».Поспівка «Горобці й синички» | Динаміка | Підручникс. 103; | ||||||||
30(5) | 28 | 30.04 | Казка,яку розповіламузика | С. Прокоф’єв, симфонічнаказка «Петрик і вовк», темаПетрика, Пташки, КачкиДиск 4. Трек 9-12 | «Чабанець», сл. і муз.А. Кос-Анатольського | ТембрМузичніінструменти | Підручникс. 107; | ||||||||
31(6) | 29 | 07.05 | Казка,яку розповіламузика | С. Прокоф’єв, симфонічна казка «Петрик і вовк», теми Кицій Дідуся, тема Вовка, мисливців.Диск 4. Трек 13-16 | «Чабанець» сл. і муз.А. Кос-Анатольського,поспівка «Гойдалка» | ТембрМузичніінструменти | Підручникс. 110; | ||||||||
32(7) | 30 | 14.05 | Казка, яку розповіламузика | С. Прокоф’єв, симфонічнаказка «Петрик і вовк»Диск 4. Трек 17. Відео | «Бичок та їжачок»сл. П. Воронька,муз. І. Кириліної | ТембрМузичніінструменти | Підручникс. 111; | ||||||||
33(8) | 31(8) | 21.05 | Перевір себе | Повторити та закріпитизнання, якіотрималипід час вивчення теми. Музична вікторина | Підручникс. 112 -114; | ||||||||||
34(9) | Урок-концерт | Виконання пісень за вибором учнів | |||||||||||||
35(10) | Подорож до театру | Віртуальна подорож театрами України. | |||||||||||||
ІІ семестр – Зар. | |||||||||||||||
Рік- Зар. |