Нормативна та навчальна-методична документація. 2 клас

Нормативна та навчальна-методична документація. 2 клас

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО

2 клас

Нормативна та навчальна-методична документація

  • Державний стандарт початкової загальної освіти. (Постанова Кабінету Міністрів Українивід 20 квітня 2011 р. № 462)
  • Навчальна програма, затвердженаМОН України (наказ від 12.09.2011№ 1050): «Музичне мистецтво» авт. Л. А. Хлєбнікова, Дорогань Л. О., Івахно І. М., Кондратова Л. Г., Корнілова О. В., Лобова О. В., Міщенко Н. І.; «ВД «Освіта», 2012 р.  (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН України від  05.08.2016 2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»).

Засоби навчання

  • Музичне мистецтво : підручник для 2 кл. / Л. С. Аристова, В. В. Сергієнко. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 112 с. : іл.

Тематична структура програми «Музичнемистецтво»

35 год на рік (1 год на тиждень)

Державні вимоги  щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Тема 1. Типи музики — 8 годинУчень має уявлення про: основні типи музики;виражальні засоби пісні, танцю і маршу; відмінності в характері музики пісні, танцю і маршу; різновиди маршів, пісень і танців;розрізняє на слух:різновиди маршів, пісень і танців;

орієнтується у поняттях:композитор, виконавець, слухач, симфонічний оркестр;

усвідомлює:роль композитора, виконавця, слухача у  створенні, виконанні та сприйнятті музики;

уміє: визначати настрій  і характер музичних творів різних типів; виразно виконувати пісні; виражати характер і настрій  музики в пластичних рухах; грати на елементарних музичних інструментах; створювати простий ритмічний супровід до пісень;

Тема 2. Виражальне та зображальне в музиці – 8год.

Учень має уявлення про: життя як джерело музичного мистецтва; виражальні та зображальні можливості музики;  спільні та відмінні риси між мовою і музикою;

розуміє: різницю між виражальними та зображальними можливостями музики;  зміст музичних творів, які звучали у класі;

уміє: визначати емоційний зміст музичних творів, висловлювати свої враження від них; виразно виконувати пісні; оцінювати спів власний  та однокласників; виражати характер і настрій  музики в пластичних рухах;

Тема 3. Основні музичні жанри — 9 годин

Учень має  уявлення про:оперу, балет, симфонію, концерт, симфонічний оркестр;

розуміє: визначення понять: п’єса, опера, балет, симфонія, концерт, ансамбль, оркестр, хор  тощо; зміст музичних творів, які звучали у класі;роль музичної мови як виразника образного змісту твору;

обґрунтовує:  належність твору до певного жанру;

вміє: визначати емоційний зміст музичних творів, висловлювати свої враження від них; висловлювати власне ставлення до музичних творів;виразно виконувати пісні, теми персонажів дитячих опер;  оцінювати спів власний  та однокласників;

Тема 4. Мова музики – 10 годин

Учень має уявлення про: особливості музичної мови, її елементи; роль та значення мелодії і супроводу в музичних творах;  зв’язок між мелодією і характером музики;

розуміє: роль і значення основних засобів  музичної виразності: мелодії, супроводу, ритму,

вміє: розрізняти окремі елементи музичної мови; виявляти пісенність, танцювальність, маршовість в інструментальних творах; оцінювати спів власний  та однокласників; виразно виконувати пісні.

 Тематичний план

   Зміст теми Кількість годин
за програмою за календарнимпланом скорочено (за рахунок чого) за фактом
І сем ІІ сем Рік І сем ІІ сем Рік І сем ІІ сем Рік
1 Типи музики 8 8 8  
2 Виражальне та зображальне в музиці 8 6 7   2 ущ. 1ущ.  
3 Основні музичні жанри 9 9 9  
4 Мова музики 10 8 9 2 ущ. 1ущ.
Усього годин 35 14 15 17 18 31 33 4 ущ. 2 ущ.

2-А КЛАС

1-й семестрТема 1. Типимузики (8 годин)
Урок №   Дата Тема уроку Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва Виконання творів музичного мистецтва Основні поняття Завдання
1 04.09 Жили-були тримузичні кити Д. Кабалевський, «Три кити» ф-ноДиск№1  трек 1-3 «Пісня про школу»сл. В. Вікторова,муз. Д. Кабалевського Музика,пісня,танець,марш Підручникс. 9
2 11.09 На  гостинидо  пісні Л. Бетховен, «Бабак»

Диск№1  трек 4,5

«Пісня про школу»сл. В.Вікторова,муз. Д. Кабалевського,

по співка «Бім — бом»

ПісняМелодія Підручникс. 14
3 18.09 У королівстві співучих мелодій Я. Степовий,

«Лугом іду»

Диск№1  трек 6,7

«Пісня про школу»сл. В.Вікторова,муз. Д. Кабалевського Пісня Підручникс. 18
4 25.09 Запрошує танець П. Чайковський, вальс з балету«Спляча красуня»;С. Рахманінов, «Італійська полька»

Диск№1  трек 8,9

«Ой заграйте, дударики»,                     сл. В. Панченка,муз. А. Філіпенка поспівка «Ми співали» ТанецьПолька Підручникс. 22
5 02.10 Музика жартує Д. Шостакович, «Вальс-жарт»;Д. Кабалевський, «Клоуны»Диск№1  трек 10, 11 «Ой заграйте, дударики»,                     сл. В. Панченка,муз. А. Філіпенка ТанецьВальс Підручникс. 26
6 09.10 Крокуємо разом…  Три варіанти маршу – переможний, прощання, зустрічний.Є. Адамцевич, «Запорізький марш»Диск№1  трек 12-15 «Ой заграйте, дударики»,сл. В. Панченка,муз. А.Філіпенка, Марш Підручникс. 29, 31
7 30.10 Марші … для іграшок П. Чайковський, «Марш дерев’яних солдатиків»;М. Блантер, «Футбольний марш»

Диск№1  трек 16,17

«Веселий музикант»сл. Т. Волгіної,муз. А. Філіпенка Марш Підручникс. 34
8 06.11 Пісня, танець імарш… зустрічаються Б. Фільц, «Коломийка»;П. Чайковський, «Танець з кубками» з балету «Лебедине озеро»;Г. Татарченко, «Гей ви, козаченки»

Диск№1  трек 18-20

«Веселий музикант»сл. Т. Волгіної,муз. А. Філіпенка, ПісняТанецьМарш Підручникс. 38
Тема 2. Виражальне та зображальне в музиці (8 годин)
9(1) 13.11 У колімузичнихнастроїв Л. Бетховен, «Весела. Сумна»Диск №2 трек 1 Білоруська нар. пісня«Перепілонька» Настрій музики Підручникс. 43
10(2) 20.11 Музика і рух М. Глінка, «Попутна пісня»,                   М. Римський-Корсаков,«Політ джмеля» з опери «Казка про царя Салтана» Диск №2 трек 2-4 Білоруська нар. пісня«Перепілонька»,поспівка «Ми крокуємо вгору» Темп,    динаміка, інструментальна музика Підручникс. 46-47
11(3) 27.11 Створюємо музичніпортрети Д. Кабалевський, «Три подружки»Диск №2 трек 5 «Семеро гномів»сл. і музика А. Житкевича Мелодія Підручникс. 50
12(2) 04.12 Як музикамалює картиниприроди? Е. Гріг, «Ранок» із сюїти            «Пер Гюнт»Диск №2 трек 6 «Семеро гномів»сл. і музика  А. Житкевича Динаміка Підручникс. 53
13(5) 11.12 Який характер музики? Ф. Черчил «Мелодія гномів»С. Прокофьев «Пташка і кицька»Диск №2 трек 7-9 А. Мігай,«Зимонька-зима» Темп,    динаміка, ритм Підручникс. 57
14(6) 14(6) 18.12 Святкуємо разом ізмузикою Укр.нар. пісня «Ой сивая тая зозуленька» обр. М. Леонтовича

Диск №2 трек 10, 11

А. Мігай,«Зимонька-зима» Вокальна музика,щедривка, колядка,обробка Підручникс. 61
15(7)     Перевір себе Музична вікторина А. Мігай, «Зимонька-зима»,«Семеро гномів»сл. і музика  А. Житкевича, Підручникс. 62 – 64
16(8)     Урок-концерт
   І семестр – Зар.
2-й семестрТема 3. Основні музичні жанри (9 год.)
17(1) 15 15.01 Подорож із піснею, танцем, маршем Колядка «Ой коляда-колядниця»,щедрівка «Ой там за горою».Диск 3  Трек 1-3 Поспівка «Коляд, коляд,колядниця»,«Щедрівка». Музичні жанриНародні пісні Підручникс. 69;
18(2) 16 22.01 У місті опер М. Коваль, сцена з другої діїопери «Вовк і семеро козенят»Диск 3  Трек 4 М. Коваль, хор «Цілий деньспіваєм, граєм» Опера Підручникс. 73;
19(3) 17 29.01 Чарівний світ опери Ж. Бізе, марш Тореадора зопери «Кармен»;М. Коваль, Войовничий марш з опери «Вовк і семеро козенят»

Диск 3  Трек 5-7

М. Коваль, хор«Семеро козенят» Опера Підручникс. 76;
20(4) 18 05.02 У місті балетів П. Чайковський,«Танець маленьких лебедів» із балету «Лебедине озеро»Диск 3  Трек 8,9 М. Коваль, хор«Семеро козенят», «Цілий день співаєм, граєм» Балет Підручникс. 79;
21(5) 19 12.02 Пригоди на балетній сцені С. Прокоф’єв, вальс із балету«Попелюшка»Диск 3  Трек 10-12 «Ой весела дівчина Олена»сл. Н. Кукловської, муз. А. Філіпенка Балет Підручникс. 82;
22(6) 20 19.02 На концерті І. Беркович, концерт дляф-но з оркестром № 2, ч.2 «Ой ти дівчина заручена»ч.3 (фінал), у. н. п. «Ой лопнув обруч» Диск 3  Трек 13-16 «Ой весела дівчина Оленасл. Н. Кукловської,муз.А.Філіпенка, Концерт Підручникс. 85;
23(7) 21 26.02 Слухаємо симфонію В. Моцарт. Симфонія  №40 1ч.,                        №6 ч.2  Диск 3  Трек 17,18 «Пісня про матусю»сл. і муз. Ю. Михайленко Симфонія Підручникс. 88;
24(8) 22 05.03 Симфонічна історія У.н.п.«Журавель»; П.Чайковський,Друга симфонія (4 ч., фрагмент)Диск 3  Трек 19,20 У. н. п. «Журавель» Симфонія Підручникс. 90;
25(9) 23 12.03 Основні музичні жанри Повторити та закріпитизнання, якіотрималипід час вивчення теми.Музична вікторина. Підручникс. 66-90;
Тема 4. Мова музики (10 год.)
26(1) 24 19.03 Як зрозуміти мову музики? Л. ван Бетховен,  «Тема з варіаціями»Диск 4.  Трек 1,2 У. н. п. «А ми просо сіяли» Музична мова Підручникс. 94;
27(2) 25 02.04 У країні музики завжди лад Л. ван Бетховен,«Весела. Сумна»;Р. Шуман, «Перша втрата»;К. Сен-Санс, «Королівський

марш Лева» Диск 4.  Трек 3-5

Поспівка «Мінор-мажор»У. н. п. «А ми просо сіяли» ЛадМажор і мінор Підручникс. 97;
28(3) 26 16.04 На гостини до пана Темпу П. Чайковський, «Кіт у чоботях іБіла кицька» з балету «Сплячакрасуня» Диск 4.  Трек 6 У. н. п. «Як діждемо літа» Темп Підручникс. 100;
29(4) 27 23.04 Динаміка україні музики Д. Кабалевький, «Зайчик дратуєведмедика»;А. Рубінштейн, «Мелодія»

Диск 4.  Трек 7,8

У. н. п. «Як діждемо літа».Поспівка «Горобці й синички» Динаміка Підручникс. 103;
30(5) 28 30.04 Казка,яку розповіламузика С. Прокоф’єв, симфонічнаказка «Петрик і вовк», темаПетрика,  Пташки, КачкиДиск 4.  Трек 9-12 «Чабанець», сл. і муз.А. Кос-Анатольського ТембрМузичніінструменти Підручникс. 107;
31(6) 29 07.05 Казка,яку розповіламузика С. Прокоф’єв, симфонічна казка «Петрик і вовк», теми Кицій Дідуся, тема Вовка,  мисливців.Диск 4.  Трек 13-16 «Чабанець» сл. і муз.А. Кос-Анатольського,поспівка «Гойдалка» ТембрМузичніінструменти Підручникс. 110;
32(7) 30 14.05 Казка, яку розповіламузика С. Прокоф’єв, симфонічнаказка «Петрик і вовк»Диск 4.  Трек 17.  Відео «Бичок та їжачок»сл. П. Воронька,муз. І. Кириліної ТембрМузичніінструменти Підручникс. 111;
33(8) 31(8) 21.05 Перевір себе  Повторити та закріпитизнання, якіотрималипід час вивчення теми.  Музична вікторина Підручникс. 112 -114;
34(9)   Урок-концерт   Виконання пісень за вибором учнів
35(10)   Подорож до театру Віртуальна подорож театрами України.
ІІ семестр – Зар.
Рік- Зар.