2 клас. Музика малює портрет.

Хід уроку

  1. Музичне  вітання.

приветствие.

Знову день почався, діти,

Ви зібрались на урок

Тож пора нам поспішати,

Кличе в подорож дзвінок. (Подзвонити дзвіночком)

Ану ж на мене подивіться

І веселенько посміхніться!

З вашими чарівними посмішками, з гарним настроєм ми потрапимо у дуже цікаву країну —  «Музика «.

Музика  — ценайвиразнішамова.

Мова, щоможе без жодного слова

Людям про радість і сумрозказати,

Вміє картину без фарбмалювати.

Тема нашого уроку: «Музика малює портрет».  (Записано на дошці)

Тож рушаймо у музичну подорож.

Звучить музика казкова, на дошці учитель відкриває 3 жанри музики.

-         Нас зустрічають знайомі 3 кити. Діти, ви впізнали їх? Як їх звуть?

-         Пісня, Танець, Марш.

-         Наші кити грайливі, вони пропонують нам гру: «Сонечко. Хмарка».

-         Яку музику ви зараз почуєте: Яскраву, сонячну, або жалобну, ніжну, похмуру?

Слухання укр..нар. пісні «Дударик»

-         Які  інтонації ви почули?  (Діти показують картку з хмаркою)

-         Молодці. Жалісні інтонації. Ними виражається смуток за людиною, котрої вже нема, але яка залишила про себе добру згадку.

-         Ми з вами прослухали українську народну пісню  «Дударик» у хоровій обробці українського композитора Миколи Леонтовича. (Портрет на дошку)

-         Дударик – це людина яка грає на дуді. ( Показати інструмент)Маленький хлопчик згадує свого дідуся, якого він дуже любив і сумує за ним та його грою на дуді.

-         Зараз ми з вами розучимо пісню «Дударик» і поміркуємо:  — які риси дударика на вашу думку вдалося описати музикою?

Розучування  пісні.

  • Гра «луна” при вивченні  слів  першого куплету пісні.
    Робота над дикцією: вчитель  промовляє текст голосно, а діти повторюють за ним, але тихо.
    Гра «луна” при вивченні мелоді їпісні.
    Виконання першого куплету пісні без супроводу,  з акомпанементом.

-         Які ж риси Дударика ви побачили? (Доброта,  щирість)

-         Молодці!

-         А зараз ми з вами відпочинемо і  вирушимо далі до країни Почуттів.

Музична  хвилинка  відпочинку

Слухання. Д.Кабалевський «Три подружки»

Музика передає різні настрої, почуття, думки і навіть вчинки.А чи може музика намалювати портрет людини так, як це робить художник?

Спочатку уявімо, що до класу зайшло три дівчинки, які є «подружками». Про це нам розповість музика Дмитра Кабалевського, (Портрет) в якій російський композитор музичною мовою описав характери трьох подруг і змалював їх портрети.

Уважно прослухайте п’єси і визначте характери дівчаток, дайте назви їх музичним характеристикам.

 Аналіз прослуханого твору.

Музика намалювала нам портрети трьох подруг, а ви тепер спробуйте описати їх характер, поведінку, дії.

(Інтегрована технологія «Мікрофон»)

Діти по черзі передають мікрофон

-Одна подружка — радісна, грайлива, бадьора.

Друга  подружка -  смутна, сумна, плаксива.

-Третя -  зла, хмура, похмура.

Учитель: — Дуже добре

- А як ви думаєте  які рухи вони роблять у музиці?

Відповіді дітей

А  давайте спробуємо придумати імена цим подружкам.

-Перша- Плаксій, друга- Резвушка, третя- Злюка.

Чому такі імена?

-Тому що характер музики говорить нам про це.

композитор показав нам трьох дівчинок за допомогою музичних інструментів.

Показ інструментів

- Резвушку- за допомогою флейти, Плаксія- за допомогою скрипки, , а Злюку- за допомогою труби.

-А чому композитор показав наших дівчинок саме за допомогою цих інструментів?

- Тому що фарбування звучання Скрипки, флейти, труби дуже підходить для дівчинок.

А зараз давайте спробуємо в міміці, позі й жестах зобразити трьох подружок. (Завдання по рядах).

- Скажіть, а яка дівчинка вам сподобалася більше?

- Я думаю, що в другому класі, звичайно ж, учаться тільки бадьорі й веселі діти.

Наша подорож до країни Музика дійшла кінця.

 Підсумок уроку.

На сьогоднішньому уроці ми почули, як у своему творі Д.Кабалевський зобразив характери трьох подружок. Ще ми прослухали і вивчили українську народну пісню «Дударик» у хоровій обробці українського композитора Миколи Леонтовича.

Ви дуже гарно працювали на уроці. Молодці!

Наш урок завершено.

Музичне прощання.

 

 

Опубликовано в Разработки уроков