МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО

3 клас

Нормативна та навчальна-методична документація

  • Державний стандарт початкової загальної освіти. (Постанова Кабінету Міністрів Українивід 20 квітня 2011 р. № 462)
  • Навчальна програма, затвердженаМОН України (наказ від 12.09.2011№ 1050): «Музичне мистецтво» авт. Л. А. Хлєбнікова, Дорогань Л. О., Івахно І. М., Кондратова Л. Г., Корнілова О. В., Лобова О. В., Міщенко Н. І.; «ВД «Освіта», 2012 р.  (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН України від  05.08.2016 2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»).

Засоби навчання

  • Музичне мистецтво : підручник для 3 кл. / Л. С. Аристова, В. В. Сергієнко. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 112 с. : іл.

Тематична структура програми «Музичнемистецтво»

35 год на рік (1 год на тиждень)

Державні вимоги  щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Тема 1. Основні властивості музики: пісенність, танцювальність, маршовість – 8 годин

Учень має уявлення про: пісенність, танцювальність і маршовість як найважливіші властивості музики;пісенність як особливість музики, не обов’язково призначеної для співу;танцювальність як особливість музики, не обов’язково призначеної для танців;маршовість як особливість музики, під яку не обов’язково крокувати;

вміє: диференціювати звуковий потік, виділяти  у творах елементи пісенності, танцювальності й маршовості; оцінювати спів власний  та однокласників;

порівнює: жанрові ознаки  музичних творів, знаходить у них спільнейі відмінне;

виразно виконує: пісні, дотримуючись основних правил співу;

користується:музичною термінологією (у межах програмового матеріалу)

Тема 2. Інтонація – 8 годин

Учень має уявлення про: спільність розмовної і музичної мов;  музичну інтонацію як основу музики; „зерно”- інтонацію як найменшу смислову частинку музики; зображальні та виражальні інтонації; ритмічні інтонації; вплив тембру на яскравість інтонації; мелодію як інтонаційно-смислове утворення;

порівнює: запитальні, стверджувальні, окличні інтонації, інтонацію скоромовки в мові та музиці;

виражальні та зображальні інтонації;

вміє: виділяти  в мелодії „зерно”- інтонацію;імпровізувати на задану „зерно”- інтонацію;оцінювати спів власний  та однокласників;

Тема 3. Розвиток музики  — 9 годин

Учень має уявлення про:музику як мистецтво, що не існує без розвитку;прийоми розвитку музики; виконавський розвиток;

сюжетний розвиток;інтонаційно-мелодичний розвиток; варіаційний розвиток; жанровий розвиток;ладовий розвиток;прийоми симфонічного розвитку;

порівнює:різні прийоми розвитку музики;

називає:музичні твори, що звучали у класі, та їх авторів;

висловлює:власне ставлення до змісту музичних творів;

вміє:оцінювати спів власний  та однокласників;

виразно виконує:пісні, дотримуючись основних правил співу;

Тема 4. Музична форма – 10 годин

Учень має уявлення про:одночастинну будову твору; зв’язок зміни частин зі зміною характеру і змісту твору; дво- і тричастинну форми; рондо і варіації; куплетну форму; найважливіші принципи будови музики;

 порівнює:твори різної форми;

обґрунтовує: форму музичного твору;

 

 Тематичний план

 

 

Зміст теми

Кількість годин
за програмоюза календарнимпланомскорочено (за рахунок чого)за фактом
І семІІ семРікІ семІІ семРікІ семІІ семРік
1Основні властивості музики: пісенність, танцювальність, маршовість888                
2Інтонація867    2 ущ.1ущ.          
3Розвиток музики9  99              
4Музична форма10  89    2 ущ.1ущ.        
Усього годин35141517183133    4 ущ.2 ущ.      

 

3-А КЛАС

1-й семестр

Тема 1. Основні властивості музики: пісенність, танцювальність, маршовість (8 годин)

Урок

 

 

ДатаТема урокуСприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтваВиконання творів музичного мистецтва

 

Основні поняттяЗавдання
1 04.09 Нова зустріч у країні музикиР. Щедрін, «Ніч»; «Золоті рибки»;  «Цар Горох» з б-ту «Горбоконик».  Диск 3 клас 1ч. тр. 1-3«Засмутилось кошеня» сл. П. Воронька муз. І. Кириліної    Диск 3 клас 1ч. тр. 4пісенність

танцювальність

маршовість

підручник                   с. 12;
2 11.09 Таємниці пісенної музикиМ. Дремлюга, «Лірична пісня»               Диск 3 клас 1ч. тр. 5поспівка «Ми – третьокласники» сл. і муз. Д. Кабалевського «Засмутилось кошеня» сл. П. Воронька муз. І. Кириліноїмузичні інструменти: фортепіано, піаніно, рояльпідручник                  с. 15-16;
3 18.09 Таємниці пісенної музики (продовження)П. Чайковський, «Баркарола»            Диск 3 клас 1ч. тр. 6«Шпачок прощається» сл. М. Івенсен муз. Т. Попатенко       Диск 3 клас 1ч. тр. 7баркаролапідручник                     с. 19;
4 25.09 Таємниці танцювальної музикиЖ. Колодуб, «Гуцульський танець»; Диск 3 клас 1ч. тр. 8

«Український козачок»                          Диск 3 клас 1ч. тр. 9

повторення «Шпачок прощається» сл. М. Івенсен муз. Т. Попатенко нотипідручник                   с. 22;
5 02.10 Таємниці танцювальної музики (продовження)М. Глінка, «Арагонська хота»                Диск 3 клас 1ч. тр. 10«Перестук»                                    муз і сл. А. Житкевичахота

музичні інструменти:

гітара, кастаньєти

підручник                  с. 24;
6 09.10 Таємниці маршової музикиФ. Шуберт, «Військовий марш»; Людвіг ван Бетховен, «Симфонія №5» (ІІІ частина)                                         Диск 3 клас 1ч. тр. 11,12«Перестук»                                    муз і сл. А. Житкевичанотоносецьпідручник                   с. 28;
7 30.10 Зустріч музичних жанрівЖ. Бізе, увертюра до опери «Кармен» Диск 3 клас 1ч. тр. 13«Перестук»                                    муз і сл. А. Житкевичаувертюра

музичні інструменти:

кобза, бандура

підручник                    с. 31;
8 06.11 Зустріч музичних жанрів (продовження)Ф. Шопен, Прелюдія №7; Ф. Шопен, Прелюдія №20.                                              Диск 3 клас 1ч. тр. 14-16Виконання вивчених пісень.нота «до»підручник                    с. 34;
Тема 2. Інтонація (8 годин)

 

9

(1)

 13.11 Знайомство з феєю Інтонацієюсл. А. Барто, муз. С. Прокоф’єва, «Базіка»                                                         Диск 3 клас 2ч. тр. 1«Співучий колобок» сл.                     В. Кленця муз. В. Поповичаскоромовка

нота «ре»

підручник                    с. 39;
10

(2)

 20.11 Жартівливі та сумні інтонаціїВ. Косенко, «Дощик»; П.Чайковський, «Гумореска»; Брамс, «Колискова»                                                     Диск 3 клас 2ч. тр. 2-4повторення «Співучий колобок» сл. В. Кленця муз.              В. Поповичаінтонація

нота «мі»

підручник                   с. 42;
11

(3)

 27.11 Ритмічні інтонаціїМ. Римський-Корсаков, «Три дива» з опери «Казка про царя Салтана». Тема Білки; Тема Тридцяти трьох богатирів.; Тема Царівни Лебідь;

М. Глінка, «Марш Чорномора» з опери «Руслан і Людмила».                                     Диск 3 клас 2ч. тр. 5-9

«Щеня і кошеня» сл.                               В. Вікторова муз. Т. Попатенко Диск 3 клас 2ч. тр. 10,11музична тема

музичні інструменти:

флейта, флейта-пікколо

нота «фа»

підручник                   с. 47;
12

(4)

 04.12 Виражально-зображальні музичні інтонаціїВ. Кирейко, «Награвання Лукаша» з о-ри «Лісова пісня»; М. Лисенко, календарно-обрядові пісні з опери «Зима і Весна»                                               Диск 3 клас 2ч. тр. 12-14«Щеня і кошеня» сл.                               В. Вікторова муз. Т. Попатенко Диск 3 клас 2ч. тр. 10,11виражальні інтонації

зображальні інтонації

нота «соль»

підручник                    с. 50;
13

(5)

 11.12 Інтонація та імпровізаціяЖ. Массне, «Елегія»                                    Диск 3 клас 2ч. тр. 15«Щеня і кошеня» сл.                               В. Вікторова муз. Т. Попатенко Диск 3 клас 2ч. тр. 10,11музичні інструменти:

віолончель

нота «ля»

підручник                      с. 53;
14

(6)

14

(6)

18.12 Інтонація та імпровізація в піснях-іграх«Гра в зайчика» обр. М. Леонтовича Диск 3 клас 2ч. тр. 16«Коза» у. н. пісня-гранота «сі»підручник                     с. 56;
15

(7)

   

 

Перевір себе

 

Музичні твори на вибір учителя та учнівпідручник                     с. 57-58;
16

(8)

   Урок-концерт  
І семестр – Зар.

 

2-й семестр

Тема 3. Розвиток музики (9 год.)

№ уроку

 

Дата Тема урокуСприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтваВиконання творів музичного мистецтваОсновні поняттяЗавдання
17

(1)

1515.01 Інтонаційно-мелодичний розвиток музикиТ. Альбіноні, «Адажіо», інструментальне виконання та вокальне (Лара Фабіан або Сара Брайтман), Диск  3 чверть т. 01, 02«Чому ведмідь узимку спить» сл. О. Коваленкова                                муз. Л. Кніппера, т. 03 +, 04 -скрипковий ключпідручник

с. 62;

 

 

18

(2)

1622.01 Ладовий розвиток музикиФ. Шуберт, «Вальс»; т. 05                                  Ф. Шуберт, «Алегрето», т. 06«Гра в слова» сл. і муз. І. Арсєєва; повторення «Чому ведмідь узимку спить» сл. О. Коваленкова муз. Л. Кніппераладовий розвитокпідручник

с. 65;

19

(3)

1729.01 Динамічний і темповий розвитокЙ. Брамс, «Угорський танець»,

т. 07

«Грицю, Грицю, до роботи» у. н. п. обр. Я. Степового, т. 08 - тривалість нотпідручник

с. 69;

20

(4)

1805.02 Варіаційний розвиток музикиМ. Завадський, «Шумка», т. 09«Рушничок» сл. Є. Левченко, муз. А. Олейникової,

т. 10 +, 11 -

варіаційний розвиток

тривалість нот

Підручник

с. 72;

21

(5)

1912.02 Розвиток музики різних жанрівФ. Шопен, «Вальс»; т. 12

Ф. Шопен, «Полонез», т. 13

повторення «Рушничок»                      сл. Є. Левченко,                               муз. А. Олейниковоївальс

полонез

 

Підручник

с. 74;

22

(6)

2019.02 Симфонічний розвиток музикиП. Чайковський, «Симфонія №4» (фінал); т. 14

В. Сокальський, «Симфонія соль мінор» (ІІІ частина), т. 15

«Сонячна капель» муз.                     С. Сосніна сл. І. Вахрушевой

(замінена пісня), т. 16

симфонія

симфонічний розвиток

паузи

підручник

с. 79;

23

(7)

2126.02 Народна пісня у творчості композиторів М. Лисенко, хор «А вже весна» з опери «Зима і Весна», т. 17«Сонячна капель» муз.                     С. Сосніна сл. І. Вахрушевойвеснянки

такт

підручник

с. 81;

24

(8)

2205.03 Багатогранність розвитку музикиС. Прокоф’єв, «Тема Петрика»; т.18 «Тема Качки», т. 19                                 «Тема Пташки» із симфонічної казки «Петрик і Вовк», т 20 + Відео

 

«Сива шапка» (пісня-гра)                     сл. Л. Кроткевич                              муз. В. Верховинцямузичний розмірпідручник

с. 84;

25

(9)

2312.03 Розвиток музики (узагальнення) Музична вікторинаМузичні твори на вибір учителя та учнів  
Тема 4. Будова (форми) музики (10 год.)
26

(1)

2419.03

 

 

 

Одночастинна форма музикиФ. Шопен, «Мазурка №5»

Діск 4 чверть  Тр. 01 + Відео

 

«Пісня пастушка»

франц. н. п.

тр. 02 +, 03 -

музична форма

одночастинна форма,

музичні інструменти:

сопілка

підручник

с. 88;

27

(2)

2502.04

 

 

 

Двочастинна форма музикиЕ. Гріг, «Пісня Сольвейг», з музичної п’єси «Пер Гюнт»

тр. 04

повторення «Пісня пастушка» франц. н. п. тр. 02 +, 03 -двочастинна форма

контраст

куплетна форма

підручник

с. 91;

28

(3)

2616.04

 

 

 

Тричастинна форма музикиЕ. Гріг, «Танець Анітри»

Тр. 05

«Соловеєчку, сватку, сватку»          у. н. п.

Тр. 06 +, 07 -

тричастинна форма,

знаки альтерації,

піцикато

підручник

с. 94;

29

(4)

2723.04 Тричастинна форма музики (продовження)М. Лисенко, «Екпромт ля мінор» Тр. 08. + (Відео)«Писанка» сл. В. Клинця та            Н. Андрусіч, муз. М. Катричка

Тр. 09 +, 10 -

експромтпідручник

с. 97;

30

(5)

2830.04

 

 

 

Форма рондо в музиціВ. А. Моцарт, «Турецьке рондо»; 11            Б. Фільц, «Весняне рондо», тр. 12«Класне рондо» поспівки на музику  Д. Кабалевського,       Тр. 13 +, 14 -рондо

епізод

 

підручник

с. 101;

тр. 18,19

31

(6)

2907.05 Варіаційна форма в музиціВаріації на тему українських народних  пісень. Відео. «Ой на горі жито» у. н. п. обр.  К. Стеценка. Тр. 15 +, 16 -Варіації,

музичні інструменти:

баян, акордеон

реприза

Підручник

с. 104;

32

(7)

3014.05 Кульмінація в музичному творіІ. Дунаєвський, увертюра до фільму «Діти капітана Гранта».

Тр. 17.  + Відео

«Навчайте мене музики»              Муз. С. Гаврилова.

Замінена пісня

кульмінаціяПідручник

с. 107;

Додатковий підручник – 3кл.

33

(8)

31

(8)

 

21.05

 

 

 

Перевір себеМузичні твори на вибір учителя та учнів. Узагальнення теми.підручник                  с. 108 — 109;
34

(9)

   Стежками музичного мистецтваМузика — це мистецтво, що передає почуття, думки й настрої людини та постійно розвивається у звуковому потоці.Музична вікторина. 
35

(10)

   Урок-концерт  
ІІ семестр – Зар.
Рік — Зар

 

Опубликовано в Примерное тематическое планирование