МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО

2 клас

Нормативна та навчальна-методична документація

  • Державний стандарт початкової загальної освіти. (Постанова Кабінету Міністрів Українивід 20 квітня 2011 р. № 462)
  • Навчальна програма, затвердженаМОН України (наказ від 12.09.2011№ 1050): «Музичне мистецтво» авт. Л. А. Хлєбнікова, Дорогань Л. О., Івахно І. М., Кондратова Л. Г., Корнілова О. В., Лобова О. В., Міщенко Н. І.; «ВД «Освіта», 2012 р.  (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН України від  05.08.2016 2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»).

Засоби навчання

  • Музичне мистецтво : підручник для 2 кл. / Л. С. Аристова, В. В. Сергієнко. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 112 с. : іл.

Тематична структура програми «Музичнемистецтво»

35 год на рік (1 год на тиждень)

Державні вимоги  щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Тема 1. Типи музики — 8 годинУчень має уявлення про: основні типи музики;виражальні засоби пісні, танцю і маршу; відмінності в характері музики пісні, танцю і маршу; різновиди маршів, пісень і танців;розрізняє на слух:різновиди маршів, пісень і танців;

орієнтується у поняттях:композитор, виконавець, слухач, симфонічний оркестр;

усвідомлює:роль композитора, виконавця, слухача у  створенні, виконанні та сприйнятті музики;

уміє: визначати настрій  і характер музичних творів різних типів; виразно виконувати пісні; виражати характер і настрій  музики в пластичних рухах; грати на елементарних музичних інструментах; створювати простий ритмічний супровід до пісень;

Тема 2. Виражальне та зображальне в музиці – 8год.

Учень має уявлення про: життя як джерело музичного мистецтва; виражальні та зображальні можливості музики;  спільні та відмінні риси між мовою і музикою;

розуміє: різницю між виражальними та зображальними можливостями музики;  зміст музичних творів, які звучали у класі;

уміє: визначати емоційний зміст музичних творів, висловлювати свої враження від них; виразно виконувати пісні; оцінювати спів власний  та однокласників; виражати характер і настрій  музики в пластичних рухах;

Тема 3. Основні музичні жанри — 9 годин

Учень має  уявлення про:оперу, балет, симфонію, концерт, симфонічний оркестр;

розуміє: визначення понять: п’єса, опера, балет, симфонія, концерт, ансамбль, оркестр, хор  тощо; зміст музичних творів, які звучали у класі;роль музичної мови як виразника образного змісту твору;

обґрунтовує:  належність твору до певного жанру;

вміє: визначати емоційний зміст музичних творів, висловлювати свої враження від них; висловлювати власне ставлення до музичних творів;виразно виконувати пісні, теми персонажів дитячих опер;  оцінювати спів власний  та однокласників;

 

Тема 4. Мова музики – 10 годин

Учень має уявлення про: особливості музичної мови, її елементи; роль та значення мелодії і супроводу в музичних творах;  зв’язок між мелодією і характером музики;

розуміє: роль і значення основних засобів  музичної виразності: мелодії, супроводу, ритму,

вміє: розрізняти окремі елементи музичної мови; виявляти пісенність, танцювальність, маршовість в інструментальних творах; оцінювати спів власний  та однокласників; виразно виконувати пісні.

 Тематичний план

  Зміст темиКількість годин
за програмоюза календарнимпланомскорочено (за рахунок чого)за фактом
І семІІ семРікІ семІІ семРікІ семІІ семРік
1Типи музики888 
2Виражальне та зображальне в музиці867 2 ущ.1ущ. 
3Основні музичні жанри999 
4Мова музики10892 ущ.1ущ.
Усього годин351415171831334 ущ.2 ущ.

 

2-А КЛАС

1-й семестрТема 1. Типимузики (8 годин)
Урок №  ДатаТема урокуСприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтваВиконання творів музичного мистецтваОсновні поняттяЗавдання
104.09Жили-були тримузичні китиД. Кабалевський, «Три кити» ф-ноДиск№1  трек 1-3 

 

«Пісня про школу»сл. В. Вікторова,муз. Д. КабалевськогоМузика,пісня,танець,маршПідручникс. 9
211.09На  гостинидо  пісніЛ. Бетховен, «Бабак»

Диск№1  трек 4,5

«Пісня про школу»сл. В.Вікторова,муз. Д. Кабалевського,

по співка «Бім — бом»

ПісняМелодіяПідручникс. 14 
318.09У королівстві співучих мелодійЯ. Степовий,

«Лугом іду»

Диск№1  трек 6,7

«Пісня про школу»сл. В.Вікторова,муз. Д. КабалевськогоПісняПідручникс. 18 
425.09Запрошує танецьП. Чайковський, вальс з балету«Спляча красуня»;С. Рахманінов, «Італійська полька»

Диск№1  трек 8,9

«Ой заграйте, дударики»,                     сл. В. Панченка,муз. А. Філіпенка поспівка «Ми співали»ТанецьПолькаПідручникс. 22 
502.10Музика жартує Д. Шостакович, «Вальс-жарт»;Д. Кабалевський, «Клоуны»Диск№1  трек 10, 11«Ой заграйте, дударики»,                     сл. В. Панченка,муз. А. ФіліпенкаТанецьВальсПідручникс. 26 
609.10Крокуємо разом… Три варіанти маршу – переможний, прощання, зустрічний.Є. Адамцевич, «Запорізький марш»Диск№1  трек 12-15«Ой заграйте, дударики»,сл. В. Панченка,муз. А.Філіпенка,

 

МаршПідручникс. 29, 31 
730.10Марші … для іграшокП. Чайковський, «Марш дерев’яних солдатиків»;М. Блантер, «Футбольний марш»

Диск№1  трек 16,17

«Веселий музикант»сл. Т. Волгіної,муз. А. ФіліпенкаМаршПідручникс. 34 
806.11Пісня, танець імарш… зустрічаютьсяБ. Фільц, «Коломийка»;П. Чайковський, «Танець з кубками» з балету «Лебедине озеро»;Г. Татарченко, «Гей ви, козаченки»

Диск№1  трек 18-20

«Веселий музикант»сл. Т. Волгіної,муз. А. Філіпенка,

 

ПісняТанецьМаршПідручникс. 38 
Тема 2. Виражальне та зображальне в музиці (8 годин)
9(1)13.11У колімузичнихнастроївЛ. Бетховен, «Весела. Сумна»Диск №2 трек 1Білоруська нар. пісня«Перепілонька»Настрій музикиПідручникс. 43 
10(2)20.11Музика і рухМ. Глінка, «Попутна пісня»,                   М. Римський-Корсаков,«Політ джмеля» з опери «Казка про царя Салтана» Диск №2 трек 2-4Білоруська нар. пісня«Перепілонька»,поспівка «Ми крокуємо вгору»Темп,    динаміка, інструментальна музикаПідручникс. 46-47 
11(3)27.11Створюємо музичніпортретиД. Кабалевський, «Три подружки»Диск №2 трек 5«Семеро гномів»сл. і музика А. ЖиткевичаМелодіяПідручникс. 50 
12(2)04.12Як музикамалює картиниприроди?Е. Гріг, «Ранок» із сюїти            «Пер Гюнт»Диск №2 трек 6«Семеро гномів»сл. і музика  А. ЖиткевичаДинамікаПідручникс. 53 
13(5)11.12Який характер музики?Ф. Черчил «Мелодія гномів»С. Прокофьев «Пташка і кицька»Диск №2 трек 7-9А. Мігай,«Зимонька-зима»Темп,    динаміка, ритмПідручникс. 57 
14(6)14(6)18.12Святкуємо разом ізмузикоюУкр.нар. пісня «Ой сивая тая зозуленька» обр. М. Леонтовича

Диск №2 трек 10, 11

А. Мігай,«Зимонька-зима»Вокальна музика,щедривка, колядка,обробкаПідручникс. 61 
15(7)  Перевір себеМузична вікторинаА. Мігай, «Зимонька-зима»,«Семеро гномів»сл. і музика  А. Житкевича,Підручникс. 62 – 64 
16(8)  Урок-концерт
   І семестр – Зар.
2-й семестрТема 3. Основні музичні жанри (9 год.)
17(1)1515.01Подорож із піснею, танцем, маршемКолядка «Ой коляда-колядниця»,щедрівка «Ой там за горою».Диск 3  Трек 1-3Поспівка «Коляд, коляд,колядниця»,«Щедрівка».Музичні жанриНародні пісніПідручникс. 69; 
18(2)1622.01У місті оперМ. Коваль, сцена з другої діїопери «Вовк і семеро козенят»Диск 3  Трек 4М. Коваль, хор «Цілий деньспіваєм, граєм»ОпераПідручникс. 73; 
19(3)1729.01Чарівний світ опериЖ. Бізе, марш Тореадора зопери «Кармен»;М. Коваль, Войовничий марш з опери «Вовк і семеро козенят»

Диск 3  Трек 5-7

М. Коваль, хор«Семеро козенят»ОпераПідручникс. 76; 
20(4)1805.02У місті балетівП. Чайковський,«Танець маленьких лебедів» із балету «Лебедине озеро»Диск 3  Трек 8,9М. Коваль, хор«Семеро козенят», «Цілий день співаєм, граєм»БалетПідручникс. 79; 
21(5)1912.02Пригоди на балетній сценіС. Прокоф’єв, вальс із балету«Попелюшка»Диск 3  Трек 10-12«Ой весела дівчина Олена»сл. Н. Кукловської, муз. А. ФіліпенкаБалетПідручникс. 82; 
22(6)2019.02На концертіІ. Беркович, концерт дляф-но з оркестром № 2, ч.2 «Ой ти дівчина заручена»ч.3 (фінал), у. н. п. «Ой лопнув обруч» Диск 3  Трек 13-16«Ой весела дівчина Оленасл. Н. Кукловської,муз.А.Філіпенка,

 

КонцертПідручникс. 85; 
23(7)2126.02Слухаємо симфоніюВ. Моцарт. Симфонія  №40 1ч.,                        №6 ч.2  Диск 3  Трек 17,18«Пісня про матусю»сл. і муз. Ю. МихайленкоСимфоніяПідручникс. 88;
24(8)2205.03Симфонічна історіяУ.н.п.«Журавель»; П.Чайковський,Друга симфонія (4 ч., фрагмент)Диск 3  Трек 19,20У. н. п. «Журавель»СимфоніяПідручникс. 90; 
25(9)2312.03Основні музичні жанриПовторити та закріпитизнання, якіотрималипід час вивчення теми.Музична вікторина.Підручникс. 66-90; 
Тема 4. Мова музики (10 год.)
26(1)2419.03Як зрозуміти мову музики?Л. ван Бетховен,  «Тема з варіаціями»Диск 4.  Трек 1,2У. н. п. «А ми просо сіяли»Музична моваПідручникс. 94;
27(2)2502.04У країні музики завжди ладЛ. ван Бетховен,«Весела. Сумна»;Р. Шуман, «Перша втрата»;К. Сен-Санс, «Королівський

марш Лева» Диск 4.  Трек 3-5

Поспівка «Мінор-мажор»У. н. п. «А ми просо сіяли»ЛадМажор і мінорПідручникс. 97; 
28(3)2616.04На гостини до пана ТемпуП. Чайковський, «Кіт у чоботях іБіла кицька» з балету «Сплячакрасуня» Диск 4.  Трек 6У. н. п. «Як діждемо літа»ТемпПідручникс. 100; 
29(4)2723.04Динаміка україні музикиД. Кабалевький, «Зайчик дратуєведмедика»;А. Рубінштейн, «Мелодія»

Диск 4.  Трек 7,8

У. н. п. «Як діждемо літа».Поспівка «Горобці й синички»ДинамікаПідручникс. 103; 
30(5)2830.04Казка,яку розповіламузикаС. Прокоф’єв, симфонічнаказка «Петрик і вовк», темаПетрика,  Пташки, КачкиДиск 4.  Трек 9-12«Чабанець», сл. і муз.А. Кос-АнатольськогоТембрМузичніінструментиПідручникс. 107; 
31(6)2907.05Казка,яку розповіламузикаС. Прокоф’єв, симфонічна казка «Петрик і вовк», теми Кицій Дідуся, тема Вовка,  мисливців.Диск 4.  Трек 13-16«Чабанець» сл. і муз.А. Кос-Анатольського,поспівка «Гойдалка»ТембрМузичніінструментиПідручникс. 110; 
32(7)3014.05Казка, яку розповіламузикаС. Прокоф’єв, симфонічнаказка «Петрик і вовк»Диск 4.  Трек 17.  Відео«Бичок та їжачок»сл. П. Воронька,муз. І. КириліноїТембрМузичніінструментиПідручникс. 111; 
33(8)31(8)21.05Перевір себе Повторити та закріпитизнання, якіотрималипід час вивчення теми.  Музична вікторинаПідручникс. 112 -114;
34(9)  Урок-концерт  Виконання пісень за вибором учнів
35(10) Подорож до театруВіртуальна подорож театрами України.
ІІ семестр – Зар.
Рік- Зар.

 

Опубликовано в Примерное тематическое планирование