1 клас

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО

1 клас

Нормативна та навчальна-методична документація

  • Державний стандарт початкової загальної освіти. (Постанова Кабінету Міністрів Українивід 20 квітня 2011 р. № 462)
  • Навчальна програма, затвердженаМОН України (наказ від 12.09.2011№ 1050): «Музичне мистецтво» авт. Л. А. Хлєбнікова, Дорогань Л. О., Івахно І. М., Кондратова Л. Г., Корнілова О. В., Лобова О. В., Міщенко Н. І.; «ВД «Освіта», 2012 р.  (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН України від  05.08.2016 2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»).

Засобинавчання

  • Музичне мистецтво : підручник для 1 кл. / Л. С. Аристова, В. В. Сергієнко. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2012. – 128 с. : іл.

Тематична структура програми «Музичнемистецтво»

35 год на рік (1 год на тиждень)

Державні вимоги  щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Тема 1. Про що розповідає музика – 16 годин

Учень має уявлення про: музику як мистецтво, що розповідає про життя людей і навколишній світ мовою звуків;

вокальну та інструментальну музику; музичні звуки (високі й низькі, довгі та короткі, гучні й тихі), окремі музичні інструменти;

розрізняє на слух: звучання окремихмузичних інструментів; вокальну та інструментальну музику;

розуміє визначення понять: композитор, виконавець, слухач, мелодія, супровід, пісня, колискова тощо;

дотримується правил: поведінки в музичномукласі, слуханнямузики та співу, елементарногомузикування.

Тема 2. Музика навколо нас – 19 годин

Учень має уявлення про: музику як мистецтво, що розповідає про життя людей і навколишній світ мовою звуків;головні ознаки найпростіших типів музики (пісні, танцю, маршу); народну і композиторську музику;окремі музичніінструменти; способи гри на дитячих музичних інструментах;українські народні пісні, найвідоміші танці;  музичні казкові образи;

розрізняє на слух: вокальну та інструментальну музику; яскраво виражені пісенні, танцювальні, маршові твори;

пояснює: значення термінів, які використовуються на уроці.

Тематичний план

 

 

Зміст теми

Кількість годин
за програмоюза календарнимпланомскорочено ( за рахунок чого)за фактом
І семІІ семРікІ семІІ семРікІ семІІ семРік
1Про що розповідає музика161514    1 ущ.2 ущ.         
2Музика навколо нас19  1817    1 ущ.2 ущ        
Усього годин35    3331    2 ущ.4 ущ.      

 

1-А клас

І семестр

Тема 1. Про що розповідає музика (16 годин)

Урок

 

ДатаТема урокуОсновні види художньо-творчої діяльностіОсновні поняття
сприйманнявиконаннямузикування та рухи
1 07.09 Музика в житті людиниВ.Подвала. «Музичні загадки»,     українські троїсті музики

Диск №1  Тр.1-5

 

«Урок»

Т. Попатенко

Танцювальна імпровізація «Ми першокласники», М.ЙовенкоМузичні та немузичні звуки. Правила співу та слухання музики. Хор
2 14.09 Музика передає почуттяП.Чайковський. «Нова лялька»   Тр. 6,7«Урок»

Т. Попатенко

 

Пластичне інтонування «Звучно, весело співаємо»Мелодія.
3 21.09 Різні голосиМ.Дремлюга. «Ведмежатко в лісі»; Е.Гріг. «Пташка»«Урок»

Т. Попатенко

Інсценізація пісні-гри «Ой до нори, мишко»Високі та низькі звуки.
4 28.09 Музика крокуєЕ.Гріг. «Похід гномів»;

 

 

Н.Май.

«Перший дзвоник»

Інсценізація пісні-гри «Ой до нори, мишко». Пластичне інтонування

« Я крокую»

Довгі та короткі звуки
5 05.10 Свято осеніВ.Косенко. «Пасторальна»; М.Парцхаладзе. «Осінній дощик»Н.Май.

«Перший дзвоник»

Інсценізація пісні «Ходить гарбуз по городу»Голосні та тихі звуки. Настрій музики
6 12.10 Рахівник-мандрівник ритмД.Кабалевський. «Клоуни»

«Женчичок-бренчичок» М.Леонтович

Тр. 12,13

Н.Май.

«Перший дзвоник»

Українська народна пісня «Ходить гарбуз по городу»

 

Ритм.  Ритмічний рисунок
7 19.10 Про що розповідає музика. Узагальнюючий урокПовторне слухання творівН.Май.

«Перший дзвоник» «Урок»

Т. Попатенко

Імпровізації на шумових інструментах 
8 02.11 Знайомство з піснеюП.Чайковський. «Осіння пісня»“Ходить гарбуз по городу” – укр..нар.пісняПластичне інтонування «Ми прийшли у перший клас»Пісня.
9 09.11 Знайомство з танцемУкраїнський народний танець «Гопак»

 

А.Філіпенко. «Гарний танець гопачок»Гра «Музична луна»Танець. Гопак.
10 16.11 КомпозиторВ.Косенко. «Дощик»;

М.Парцхаладзе. «Осінній дощик

 А.Філіпенко. «Гарний танець гопачок»Гра «Хто це»Композитор. Виконавець. Слухач
11 23.11 Музичний темпС.Прокоф’єв «Прогулянка»

Й-С. Бах «Жарт»

Українська народна пісня «Ой є в лісі калина»Пластичне інтонування  та ритмічний рисунок «Вибіг Гришка».Темп.
12 30.11 В королівстві співучих мелодійЯ.Степовий «Колискова»Українська народна пісня «Ой є в лісі калина»Спів в супроводі шумових інструментівВокальна музика. Колискова

 

13 07.12 Хоровод метелиці-хурделиціУкраїнський народний танець «Метелиця»; Р.Шуман. Дід Мороз»А.Філіпенко.  “Новорічна”Спів в супроводі шумових інструментів «Іде, іде дід, дід»Інструментальна музика
14 14.12 Як звучать музичні інструментиУкраїнський народний танець «Козачок»А.Філіпенко.  “Новорічна”Пульс танцю. Слухання з ритмічним супроводомСопілка. Бубон. Бандура
15 21.12 Щедрівочка щедрувалаУкраїнська народна пісня «Щедрик»“Щедрівочка щедрувала”.Пластичне інтонування  «Щедрик»Колядки. Щедрівки
1615  Про що розповідає музика. Узагальню-ючий урок

 

Повторне слухання творівВиконання  вивчених пісеньІмпровізації на шумових інструментах 
І семестр – Зар.
1 клас ІІ семестр

Тема 2. Музика навколо нас (19 год)

17

(1)

1611.01 Новорічні святаЯ.Степовий. «Сніжинки»Я.Степовий. «Сніжинки»Створення мелодії на даний текст 
18

(2)

1718.01 Казка двері відчиняєП.Чайковський. «Баба Яга»; Б.Фільц «Бабусина казка»Поспівка «Всі вдихніть»; Я.Степовий. «Сніжинки»Пластичне інтонування  «Всі вдихніть» 
19

(3)

1825.01 Музика і природаС.Прокоф’єв. «Ходить місяць над лугами»Б.Фільц. «Морозець»Спів пісні «Морозець» з рухамиП’єса
20

(4)

1901.02 Знайомство з маршемС.Прокоф’єв. «Марш»; В.Сильвестров. «Марш»Б.Фільц. «Морозець»Пластичне інтонування  «Наша пісенька летить»Марш
21

(5)

2008.02 Мамина пісняЛ.Ревуцький «Колискова»О.Янушкевич. «Мама і я»Вокальна імпровізаціяКуплет. Заспів. Приспів
22

(6)

2115.02 Народні танціУкраїнський народний танець «Аркан»О.Янушкевич. «Мама і я»Спів за ручними знаками «Зробим коло»Аркан. Полька
23

(7)

2222.02 Весна-красна вже йдеЕ.Гріг. «Навесні»; П.Чайковський «Пісня жайворонка»Українська народна пісня «Щебетала пташечка»Хоровод «Щебетала пташечка»Музична фраза. Веснянки
24

(8)

2301.03 «Щебетала пташечка…»П.Сокальський. «Пташечка»Українська народна пісня «Щебетала пташечка»Спів з інструментальним супроводом   «Сонечко»Інструменталь-ний супровід
25

(9)

2415.03 Музика навколо нас. Узагальнюючий урокПовторне слухання творівПовторення вивчених пісеньІмпровізації на шумових інструментах 
26

(10)

2522.03 Вийди, вийди, сонечкоВ.Барвінський. «Сонечко»Українська народна пісня «Вийди, вийди, сонечко»Спів з інструментальним супроводом «Вийди, вийди, сонечко» 
27

(11)

2605.04 Дружно попрацюємо, потім затанцюємоМ.Скорик. «Народний танець»Українська народна пісня «Вийди, вийди, сонечко»Пластичне інтонування  «Усмішка ласкава» 
28

(12)

2712.04 Як народжується музикаЙ.Штраус. «Весняні голоси»Т.Жупанина «Рання бджілка»Спів з рухами «Рання бджілка»Оркестр. Диригент. Музикант
29

(13)

2819.04 На балуВ.А.Моцарт. «Маленька нічна серенада»В.А.Моцарт. «Менует»Спів з рухами «Рання бджілка»Менует
30

(14)

2926.04 Хоровод метеликівЕ.Гріг. «Метелик»; Г.Сясько. «Метелики над квітами»А.Філіпенко. «Зацвіла в долині»Ритмічні вправи на шумових інструментах 
31

(15)

3003.05 Що в музиці звучитьП.Чайковський. Танець феї Драже з балету «Лускунчик»А.Філіпенко. «Зацвіла в долині»; по співка «Жабки»Створення мелодії на даний текстЧелеста
32

(16)

3110.05 Зустрічаємо літечкоА.Вівальді. «Літо»М.Ведмедеря. «Плескай-тупай»Спів з рухами «Плескай-тупай» 
33

(17)

3217.05 Музика навколо нас. Узагальнюючий урокПовторне слухання творівПідготовка до уроку-концертуПідготовка до уроку-концерту 
34

(18)

33

(18)

24.05 Урок-концерт    
35

(19)

   Узагальнення за рік    
ІІ семестр – Зар.
Рік – Зар.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Опубликовано в Примерное тематическое планирование